Fysieke trainingen

Vrijer bewegen, krachtiger bewegen en eventuele beperkingen in het lichaam oplossen: beter in uw vel zitten!

De afgelopen jaren is er veel veranderd in de golfsport; naast de techniek training, mentale training, coursemanagement en materiaal zijn er verschillende onderdelen bij gekomen die de golfer moet beheersen om de top te kunnen bereiken. De belangrijkste verandering is zeker de fysieke kant van het spel.

Fysieke beperkingen geven swingfouten (swingkarakteristieken) en zullen gecompenseerd moeten worden in het lichaam. Beperkingen zijn bijvoorbeeld het gebrek aan kracht in belangrijke spieren en gebrek aan flexibiliteit (beperkingen in gewrichten en spieren). Om de speler te kunnen begeleiden zal er naast een golfprofessional ook een fysieke trainer en een medisch specialist moeten zijn die samenwerken om de speler beter te maken. Denk hierbij aan golf-fitness, blessurepreventie en golf-gerichte stabiliteits- en mobiliteitstraining.

Voor iedere golfer, zowel de beginnende- als de gevorderde golfer, is het van belang een goede lichamelijke conditie te hebben. Behalve dat de u zich beter zal voelen is het belangrijk dat het lichaam kan functioneren op de juiste manier. Bij sporten waarbij er snelheid wordt ontwikkeld door middel van rotatie (tennis, golf, discuswerpen) werkt het lichaam in een keten van stabiliserende en mobiliserende gewrichten. Deze keten loopt door het hele lichaam heen. Als een onderdeel van de keten niet goed functioneert dan moet deze ‘fout’ elders in de keten opgelost worden. Dit geeft verminderd spelplezier en vaak op den duur blessures

Een optimaal lichaam m.b.t. mobiliteit en stabiliteit stelt u in staat om beter te golfen en blessures te voorkomen. Beter bewegen = beter golfen.

Want “dé ideale golfswing” bestaat niet; de ideale golfswing is de swing die past bij uw fysiek.

Fysiek-krachttraining

Fysiek-krachttraining